Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

SUN Nederland en urgente noden

Ondanks alle voorzieningen die Nederland rijk is, hebben sommige mensen toch urgente financiële problemen. SUN Nederland is de specialist op het terrein van urgente noden en vindt dat noodhulp niet van toeval afhankelijk mag zijn. Daarom streven wij naar een landelijk dekkend netwerk van noodhulp via SUN-noodhulpbureaus (Stichting Urgente Noden). Hulp- en dienstverleners kunnen er voor hun cliënten noodhulp aanvragen als er geen andere voorzieningen (meer) zijn. Door het oprichten en faciliteren van noodhulpbureaus zorgt SUN Nederland er samen met gemeenten, donateurs en hulp- en dienstverleners voor dat niemand meer tussen wal en schip hoeft te raken. Met een gift of renteloze lening voorkomen SUN-noodhulpbureaus veel persoonlijk leed, onnodige escalatie en maatschappelijke kosten, en verbeteren zij kwaliteit van leven omdat een gift werkt als vangnet of springplank voor volwassenen en kinderen met urgente noden.

Lees meer over SUN Nederland als partner voor:

Hulp bij urgente financiële nood?

Professionele dienst- en hulpverleners kunnen namens hun cliënt een aanvraag voor een gift of renteloze lening indienen bij een lokaal noodhulpbureau. Alleen aanvragen van professionals worden in behandeling genomen. Heeft u zelf urgente financiële nood? Vraag dan aan een hulp- of dienstverlener in uw woonplaats om contact op te nemen met het lokale noodhulpbureau.

SUN noodhulpbureaus voor partners:

Uw bijdrage aan noodhulp!?

Vindt u ook dat in Nederland iedereen met urgente noden een beroep op SUN-noodhulp moet kunnen doen?

Steun dan SUN Nederland en/of de SUN-noodhulpbureaus.

Doneer nu

Noodhulpbureaus in de praktijk

Meneer Gijsbers (82 jaar) krijgt een veilige thermostaatkraan

Meneer Gijsbers (82 jaar) heeft een vergevorderd stadium van dementie en woont nog thuis dankzij de goede zorg van zijn echtgenote en de Thuiszorg. Meneer Gijsbers kan niet zelfstandig douchen. Als meneer Gijsbers door de Thuiszorg gedouched wordt, draait hij soms plotseling aan de douchekraan hetgeen voor gevaarlijke situaties met veel te warm water zorgt. Het echtpaar Gijsbers moet rond komen van minimale inkomsten en heeft geen geld om aanpassingen in de woning te financieren die in het kader van de gemeentelijke WMO-regeling vallen onder de "eigen bijdrage". Thuiszorg dient een aanvraag in voor een thermostaatkraan zodat meneer Gijsbers er niet meer aan kan draaien, deze aanvraag kent het SUN-noodhulpbureau toe inclusief de montagekosten.
Bekijk andere verhalen